Hyvän messuosaston rakennuspalikat – Printtipisteen vinkit messuilla onnistumiseen

Messut ja erilaiset tapahtumat toimivat monen yrityksen näyteikkunana ja ne ovat useimmiten vuoden merkittävimpiä markkinointiponnistuksia. Näyttävä messuosasto herättää potentiaalisen asiakkaan huomion ja siksi siihen kannattaa panostaa.

Kaikki lähtee messuosaston suunnittelusta

Messuosaston rakentaminen alkaa aina huolellisella suunnittelulla. Projektin edetessä huomioidaan mm. messuosaston kasaus ja purku, logistiikka, tarvittavat osaston kalusteet sekä muut markkinointimateriaalit. Messuosasto ja materiaalit luodaan aina yrityksesi brändin mukaisesti joko valmiista tai suunnittelijoidemme luomasta aineistosta. 

Yhdessä Printtipisteen ammattilaisten kanssa luot brändillesi näyttävän messukokokonaisuuden. Toimimme kumppaninasi varmistaen, että tapahtuma on yrityksellesi onnistunut. 

Messuosaston koosta riippumatta suosittelemme aloittamaan järjestelyt hyvissä ajoin. Tämän jälkeen toteutamme messukalusteet ja toimitamme ne yrityksesi haluamaan paikkaan. Jos siis tarvitset messuosaston rakentamisessa apua, ota meihin yhteyttä nyt!

Miten messuosasto rakennetaan?

Kun suunnitelmat on lyöty lukkoon, on aika siirtyä konkreettisiin toimiin, eli messuosaston rakentamiseen. Tapahtumat rakentuvat useista palasista, joita yrityksen sisällä ei välttämättä edes tulla ajatelleeksi. Siksi me autamme!

Kaikki lähtee asiakaspolusta. Ensiksi rakennetaan asiakkaan huomion herättävä piste. Pisteen koosta riippuen osastolle valitaan joko näyttävät rakennelmat tai yksinkertaisemmat kalusteet. Osastolle on hyvä tuoda myös erilaisia oheistuotteita suurten rakenteiden kaveriksi. Ne lisäävät näkyvyyttä.

Markkinointimateriaalit messuille

Useimmiten messujen yksi tärkeimmistä tehtävistä on uusasiakashankinta, joten silloin on tarpeellista suunnitella myös jaettavat markkinointimateriaalit yritysilmeen mukaisesti. Merkityksellisintä on jäädä asiakkaan mieleen, jotta yhteistyö jatkuu messujen jälkeen. Valikoimastamme saat tilattua muun muassa käyntikortit, flyerit ja muut oheistuotteet osastollesi.

Yhdennäköinen yritysilme viestii asiakkaalle luotettavaa ja huoliteltua kuvaa. Siksi suosittelemme painattamaan osaston työntekijöille brändiin sopivat työvaatteet. Erilaiset tekstiilit, kuten kauluspaidat, t-paidat ja hupparit yrityksesi logoilla, tekevät messutiimistä yhteneväisen. Näin varmistetaan myös, ettei messukävijöille jää epäselväksi, keneltä pyytää tarvittaessa apua. Asiantuntija erottuu helposti joukosta yrityksen tekstiileillä ja kanssakäymisissä painuu asiakkaan mieleen.

Jotta saat messurakenteista kaiken hyödyn irti, voidaan kalusteet suunnitella niin, että niitä voidaan hyödyntää yrityksen markkinoinnissa monipuolisesti myös tapahtuman jälkeen. Valmistamme messukokonaisuuksia, mutta myös yksittäisiä markkinointikalusteita ja -materiaaleja kaikkiin yrityksesi tarpeisiin.

Messujen jälkeen

Kun messut on saatu onnistuneesti maaliin, on aika suunnata katseet messujen jälkimarkkinointiin. Messujen jälkeen liideihin, uusiin asiakkaisiin sekä nykyisiin asiakassuhteisiin on tärkeää pitää yhteyttä ja asiakasta voikin muistaa eri tavoin. Lähetä kiitosviesti kaikille pisteellä kävijöille, muista uutiskirjeellä tai pienellä lahjalla. Tiesitkö, että Printtipisteeltä hankit yrityslahjat toimitettuina kaikkialle Suomeen? Näin pidät yllä messuilla luomiasi kontakteja.

Pyydä tarjous toimivasta messuosastosta tästä.

Messuosaston kalusteet

  • Messupöytä
  • Messuseinät
  • Led up -valoseinät

Markkinointituotteet messuille

  • Roll upit
  • Flyerit ja esitteet
  • Jaettavat markkinointituotteet
  • Beach flagit
  • Julisteet
  • Tekstiilit
Kirjoittaja

Kiia Riuttula